Az internet hőskorában a banner igen sikeres volt. A Google a keresésre épülő adwords szolgáltatással elképesztő sikereket ért el. Viszont azon esetekre, amikor a reklámozó szeretne eljuttatni üzenetet a potenciális vevőhöz, nincs igazán jó technológia. A legnehezebb talán a márkaépítés, amikor a reklámozó nem egy konkrét ajánlattal kívánja megszólítani ügyfelét. Ezért egy jó márkaépítő reklám csak indirekt lehet és valami érdekes ötleten kell alapulnia.
Bár nem kísérem figyelemmel a reklámokat, de állítom, hogy a márkaépítést célul kitűző reklámok a legszórakoztatóbbak. Talán ezért tetszik az American Express legújabb reklámja is. Az ötlet a közösségi médiára épül, azaz ha valaki posztol a vállalat Facebook oldalán, vagy használja a megfelelő hash tag-et a Twitteren, az American Express 50 pennyvel támogat egy brit alapítványt. A reklám a „legyél motivált” szlogent köti a vállalathoz.
Az ötlet azért tetszetős, mert a fiatal korosztály egy része televízióval, vagy nyomtatott médiával teljesen elérhetetlen. Azt saját magamon is tapasztalom, hogy a banner típusú hirdetéseket az oldalakon észre sem veszem.