Személyesen azt gondolom, hogy a válság következménye minden esetben piaci átrendeződés. Egyszerűen azért, mert ha egy ideig le kell mondanunk bizonyos termékekről, szolgáltatásokról pénzügyi okok miatt, közel sem biztos, hogy az anyagi körülmények javulása egyszerű visszarendeződést okoz. Ezért, mint vállalkozás valószínűleg úgy lehet a válságra a legjobban reagálni, ha termékfejlesztést hajtunk végre.
A termékfejlesztés nem könnyű dolog. Igen jelentős pénzt emészt fel, sikertelenség esetén tönkre teheti a vállalkozást. Ezért a piaci szereplők árgus szemekkel figyelik versenytársaikat. Amint az egyikük lép, a többiek kényszerhelyzetben érzik magukat. Ezért mindegyikük nagyon hasonló megoldást jelent be. Gondoljunk csak az elmúlt hetek mobil fizetéssel kapcsolatos bejelentéseire. Szinte minden esetben egy mobil gyártóból, egy kártya társaságból és egy bankból álló konzorcium jött létre.
Lehetséges, hogy a teljesen újszerű megoldások fejlesztése esetében nagyobb a kockázat, viszont marketing szempontból hatalmas lehet a hozadék. Továbbá, ha véletlenül sikert arat az innováció hatalmas nyereséget hozhat.